Gulpen-Wittem, 1 november 2012 – Inwoners van Gulpen-Wittem zijn tevreden over de kwaliteit van de dienstverlening van de gemeente. Dit blijkt uit de resultaten van de Benchmarking Publiekszaken. Inwoners beoordeelden de gemeentelijke dienstverlening met een 7,7. In 2010 was de eindscore een 7,0.
De Benchmarking Publiekszaken is een instrument om inzichtelijk te krijgen hoe tevreden inwoners zijn over van de kanalen balie, telefoon, digitaal, e-mail en schriftelijk. Hiervoor heeft gemeente Gulpen-Wittem aansluiting gezocht bij de landelijke Benchmarking Publiekszaken. De onderzoeksresultaten zijn vergeleken met 68 andere gemeenten. De resultaten van die vergelijking bieden handvatten om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. In de totaaluitslag eindigde de gemeente Gulpen-Wittem op plaats 34 van de 69.
Op vrijwel alle onderdelen scoorde de gemeente Gulpen-Wittem beter ten opzichte van 2010, onder andere:
– Wachttijden: Klanten worden binnen aanvaardbare tijden geholpen (score 7,7 ten opzichte van 7,0 in 2010).
– De informatievoorziening aan klanten is voldoende en begrijpelijk (score 8,0 ten opzichte van 7,7 in 2010).
– Bejegening van klanten: Klanten worden correct en deskundig behandeld Score 8,0 ten opzichte van 7,7 in 2010).
Burgemeester Van den Tillaar: “De resultaten bevestigen dat we goed op weg zijn wat betreft de verdere professionalisering van de dienstverlening. Voor onze mensen is dit een beloning voor het harde werken de afgelopen twee jaar. Ook de komende jaren blijft de kwaliteit van de dienstverlening onze aandacht hebben. Op korte termijn gaan we bijvoorbeeld op onze website de mogelijkheid bieden een afspraak te maken.”
Bron: gemeente Gulpen-Wittem